GINOP 3.2.1 PÁLYÁZAT

Kedvezményezett neve: Build Complex Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Projekt azonosítószáma: GINOP PLUSZ 3.2.1-21

Projekt címe: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról Támogatás mértéke: 70%

Projekt megvalósítás kezdete: 2025. 01.06

Projekt várható befejezése: 2025.02.27.

A szerződött támogatási összeg: 10.815.000 Ft

A képzések célja a foglalkoztató munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása.

A projekt keretében megvalósított képzések 25 fő munkavállaló részére:

1. Asszertív kommunikáció tréning 30 óra

Képzés típusa: 2013. évi LXXVII. tv. (Fktv.) 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti oktatás és képzés

Tartalma szerinti típusa: soft skill

Képzés rövid szöveges összefoglalása:

A képzés célja, hogy a résztvevő az asszertív kommunikációs technikák és stratégiák elsajátításával – szituációs szerepjátékok és gyakorlatok segítségével – képes legyen: kommunikációs helyzetek hatékony megoldásának fejlesztésére, az önérvényesítés képességének nagymértékű növelésére és az értő figyelem tudatos fenntartására.

A képzés tematikája:

  • Az önérvényesítés (asszertivitás) fogalma
  • Kommunikációs stílusok (passzív-agresszív-asszertív)
  • Hatékony kommunikációs gyakorlatok
  • Kommunikációt nehezítő/zavaró tényezők, kommunikációs zajok
  • Asszertív kommunikáció a gyakorlatban (Érvelési technikák)
  • Értő figyelem kialakítása
  • Mit? Mikor? Hogyan? – Kérdések szerepe a(z asszertív) kommunikációban
  • Önérvényesítés, de nem minden áron!
  • Asszertív kommunikáció írásban – email, üzenetküldő alkalmazások, chat, stb

2. Kiégés elleni (burnout) tréning 30 óra

Képzés típusa: 2013. évi LXXVII. tv. (Fktv.) 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti oktatás és képzés

Tartalma szerinti típusa: soft skill

Képzés rövid szöveges összefoglalása:

A résztvevők ismerjék fel a kiégés jeleit, a kiégés következményeit. Sajátítsák el azokat a módszereket, melyekkel a munkahelyi és magánéleti terhek csökkenthetők (az alábbi területek érintésével, kérdések megválaszolásával):

  • Burnout fogalma, jelentése
  • A kiégés jelei, tünetei
  • A kiégés okai
  • A kiégésre hajlamosító tényezők
  • A csoport pillanatnyi testi, lelki állapotának feltérképezése
  • Hogyan előzhető meg a kiégés?
  • Az elismerés szerepe a kiégés megelőzésében
  • A segítségkérés idejének felismerése
  • Burnout-kezelési technikák
  • Mit tehetünk a kiégés elkerülése érdekében?

3. Ügyfélkezelési tréning 30 óra

Képzés típusa: 2013. évi LXXVII. tv. (Fktv.) 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti oktatás és képzés

Tartalma szerinti típusa: soft skill

A képzés tananyagegységei és rövid tartalmi összefoglalása:

  1. Személyes kompetenciák fejlesztése:
    • a résztvevő képes lesz a kommunikációs helyzetek hatékony megoldására, az értő figyelem tudatos fenntartására.
    • megismeri a személyiség szerepét az ügyfélkezelésben, megtanulja helyesen alkalmazni az „én-védelem” eszközeit (stressztűrés, asszertív kommunikáció, feszültség oldása, levezetése, stb.).
  2. Ügyfélkezelési ismeretek:
    • kialakulnak a hatékony ügyfélkezeléshez szükséges alapkompetenciák
    • ügyfélkezelési csatornák főbb jellegzetességeit ügyfélkezelési szempontok szerint, hatékony panaszkezelés, az asszertív kommunikációban rejlő lehetőségek – megoldásra fókuszáló ügyfélkezelés
  3. Ügyfélkezelés a gyakorlatban:
    • elméleti ismeretek kipróbálása a gyakorlatban
    • páros vagy többszemélyes szituációs feladatok

4. Informatikai eszközök önálló használata 30 óra

Képzés típusa: 2013. évi LXXVII. tv. (Fktv.) 1. § (1) bekezdés a) pontja szerinti oktatás és képzés

Tartalma szerinti típusa: IKT tréning

Képzés rövid szöveges összefoglalása:

  • A résztvevő képes a munkavégzés során használt eszközei (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) önálló működtetésére, a legfontosabb beállítási lehetőségek használatára.
  • Képes egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid, de kerek egész szöveget (pl. rövid szöveges üzenet, rövid e-mail) szerkeszteni.
  • Képes az interneten tájékozódni, információkat szerezni.
  • Az interneten gyűjtött információk feldolgozása, rendszerezése, alkalmazása a mindennapi munkája során.
  • Elektronikus levelezés során csatolmányok használata. Felismeri az elektronikus levelezés veszélyhelyzeteit (levélszemét, e-mailes csalás).
  • Képes közösségi portálok önálló használatára (regisztráció, bejelentkezés, információkeresés, megosztás, egyszerű adatvédelem).
  • A képzés során használt eszközeiket hanghívásra és szöveges üzenetküldésre tudja használni.
  • Főbb témakörök:
  • Eszközök személyre szabása
  • Személyes adatok és bizalmas digitális tartalmak biztonságos megosztása
  • VOIP alapú kommunikáció
  • A digitális eszközök és a levelező rendszer előre telepített programjai, alkalmazásai és azok felhasználása
  • Rövid, szerkesztett szöveges üzenetek, csatolmányok küldése és fogadása
  • Böngészők és a digitális eszközök egyszerű funkciói, használata, több funkció használatának összekapcsolása
  • A közösségi média alapvető jellemzői, használata
  • Tudatos tartalommegosztás
  • A közösségi oldal alapvető funkcióinak használata
  • Elektronikus ügyintézés (magyarorszag.hu, kormanyablak.hu, stb.)
  • Ügyfélkapu
  • Elektronikus levelezés
  • Saját eszközeiken elérhető névjegy és naptár alkalmazások használata, funkciói